یادداشت: تیتوی شجاع و مهم‌ترین مسابقه زندگی‌اش

 

ین مربی 44ساله پس از تنها یک فصل حضور به عنوان سرمربی بارسلونا از این تیم جدا شد.

سایت گل – بیل شنکلی اشتباه می‌کرد. او می‌گفت: «برخی می‌گویند فوتبال مساله مرگ و زندگی است. اما من از این حرف آنها بسیار ناراحتم. مطمئن باشید فوتبال بسیار بسیار مهم‌تر از این‌هاست.»

اما واکنش‌ها به جدایی تیتو ویلانووا نشان می‌دهد که این حرف او در دورترین فاصله ممکن با واقعیت قرار دارد. پس از اعلام جدایی تیتو مسائل داخل میدان اهمیت خود را از دست داد.

باشگاه کاتالان بازی دوستانه‌اش در لهستان در روز شنبه را لغو کرد و تمامی بازیکنان تیم اصلی (به جز آنهایی که پس از جام کنفدراسیون‌ها به تعطیلات رفته بودند) در نشست خبری غیرمنتظره ساندرو روسل حضور داشتند. روسل خبر بد را به رسانه‌ها اعلام کرد: تیتو به دلیل ادامه درمانش از بارسلونا جدا می‌شود. او دیگر نمی‌تواند مربی تیم باشد.

روسل گفت جانشین او هفته بعد مشخص می‌شود. در حال حاضر اما همه به فکر تیتو هستند، نه به فکر این که چه کسی جایش را می‌گیرد. این موضوع فعلا اهمیتی ندارد. تنها یک موضوع مهم است: سلامت ویلانووا. مربی بارسا اکنون می‌تواند بدون فشار و استرس فوق‌العاده مربی‌گری از سرطان خود رهایی یابد.

اریک آبیدال که خودش از سرطان رهایی یافته و به فوتبال حرفه‌ای برگشته برای تیتو آرزوی سلامت کرده است. بارسا به او پیشنهاد تمدید قراردادش را داد اما این پیشنهاد هرگز عملی نشد.

 
تک فصل تیتو به عنوان مربی بارسا

بازی
برد
مساوی
باخت
گل زده
گل خورده
امتیاز در لیگ
قهرمانی های اصلی
60
43
9
8
158
66
100
1

دیگران مانند لیونل مسی، داوید ویا، تیاگو آلکانتارا، رادامل فالکائو، خوان ماتا و چندین شخصیت مشهور فوتبالی دیگر، در کنار دیگر ورزشکاران مانند پائو گاسول، بسکتبالیست مشهور کاتالان برای او پیام حمایت فرستادند.

دوران مربی‌گری تیتو در بارسلونا در سال 2007 آغاز شد. او دستیار پپ گواردیولا در بارسای B بود و سپس به همراه دوست قدیمی‌اش ارتقا یافت و چهار فصل پر از موفقیت را در تیم اصلی گذراند.

مربی کاتالان در آخرین فصل حضور پپ، یعنی 12-2011 مرخصی گرفت تا توموری سرطانی در گلویش را جراحی کنند. او سپس تحت درمان سرطان قرار گرفت. اما او احساس می‌کرد توان لازم برای جانشینی گواردیولا در سال 2012 را دارد.

ویلانووا با بارسا در لالیگای 13-2012 با 100 امتیاز قهرمان شد و با رکورد ژوزه مورینیو در رئال مادرید در فصل گذشته برابری کرد. اما او دو ماه از فصل را به دلیل عود سرطان گلو از دست داد و اکنون مجبور به کناره‌گیری شده است. این در حالی است که او مرتبا می‌گفت امسال هم می‌تواند مربی بماند.

روسل گفت که روند معاینات نشان داده او باید درمان‌های بیشتری انجام دهد که این سازگار با زمان لازم برای مربی‌گری تمام‌وقت در یک باشگاه نیست.

رییس باشگاه به خبرنگاران گفت: «پس از مشاهده تست‌های روتین او باید درمان‌هایش را ادامه دهد و نمی‌تواند دیگر مربی تیم بارسلونا باشد. می‌خواهم برای او و خانواده‌اش نهایت احترام را قائل شوید.»

سلامتی مهم‌تر است. اما ویلانووا در حالی می‌رود که میراثی گران‌بها به جا می‌گذارد. تیم تماشایی گواردیولا را احتمالا به عنوان بهترین تیم تاریخ بارسا به یاد خواهند آورد. اما تیم تیتو بهترین عملکرد تاریخ بارسلونا در لالیگا را دارد. او همچنین در 14 قهرمانی پپ در چهار سال نقشی کلیدی داشت.

همان‌گونه که پسر تیتو گفت، مهم‌ترین بازی او در راه است. بردن آن بسیار بسیار مهم‌تر از 100 امتیاز یا هر قهرمانی‌ای است که با بارسلونا در پنج سال گذشته داشت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 30 تير 1392 | 11:57 PM | نویسنده : کیانا |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.